Dag 5: Op de rand van de afgrond - Reisverslag uit Berducedo, Spanje van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu Dag 5: Op de rand van de afgrond - Reisverslag uit Berducedo, Spanje van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu

Dag 5: Op de rand van de afgrond

Blijf op de hoogte en volg Elles

25 April 2017 | Spanje, Berducedo

De dag begon zo lekker! De zon kwam op. Ik was vandaag vroeg vertrokken want ik wilde de berg gehad hebben voordat het weer zou veranderen. Het was zwaar. Door de chaos van alle vertrekkende pilgrims, waar ik dus de andere dagen niet in deel neem omdat ik later vertrek was ik mijn tasje met proviand vergeten. Dus met 1 flesje water en een stukje brood, kwam ik dus later achter, ging ik onderweg. De eerste winkel is pas na 20 km dus ik moest het hier mee doen. Ik voelde de verzuring in mijn benen. Stapje voor stapje en gewoon rustig blijven. De natuur is hier zo schoon, zo indrukwekkend. Paarden leven hier in het wild. Je moet langs de stieren... maar toch voel je de spanning. Er is namelijk een heel gebied in de brand gestoken. Ik moest langs de afgebrande stukken natuur. Kon er niet blijven staan want de hitte was niet te houden. Trots was ik! Ik had de top gehaald, afgedaald, naar de volgende top... en toen ging het mis. Ik liep op 1100 meter hoogte op een een weg van 20 cm breed. En verkeerde stap... poeh! Eng! 3 toppen van de bergen kwamen bij elkaar en vormde een dal. Er vlogen helicopters voor de brand onder mij.. en toen sloeg de paniek toe. Ik was zo bang. Geen suiker in mijn lichaam en raakte in shock. Ik durfde niet op of om. Alle krachten bij elkaar gepakt en heel hard zingend een kilometer over die rand gelopen tot ik de weg zag! Door het prikkeldraad de weg op gegaan en ik was helemaal de kluts kwijt. Huilen huilen en nog eens huilen. Er kwam een auto van het natuurreservaat aan. Ik ben ingestapt en hij heeft me naar de stad gebracht. Na 3 cola werd ik weer rustig. Erik gebeld en pap en mam gebeld. Ik ben heel goed opgevangen hier. Maar vandaag sla ik de afdaling over. Ik durf het niet aan. Accept my fear!

  • 25 April 2017 - 12:04

    Yvonne:

    Dapper ding! Klinkt als dat je goed luistert naar jezelf en je lichaam, respect!

  • 25 April 2017 - 12:36

    Elles:

    Dank Yvonne!

  • 25 April 2017 - 16:47

    Colinda:

    Oei oei oei lieve Elles!
    Wat maak je toch mee!
    Wat een avontuur, maar je schrijft als een echte schrijfster...mooi!

    Kom op El, je kan t!

    Liefs Colinda

  • 25 April 2017 - 18:17

    Ans Zonneveld:

    Heavy Day.......
    Ja, de Primitivo krijg je niet kadoo, soms "geenrustiekelandweggetjes" maar draken van paden....
    Morgen weer fris en fruitig aan de nieuwe dag beginnen enje niet op laten jagen.
    Natuurlijk heb je de schrik in je benen, niet wanhopen hoor.
    Ultrea / Buen Camino.@

  • 25 April 2017 - 19:55

    Elles Verhaar:

    Dank jullie wel voor de lieve en opbeurende reacties! Xxxxxx

  • 26 April 2017 - 14:51

    Guus:

    Je bent een kanjer, respect en niets dan respect.
    Jij kan hierna alles aan.

    Groetjes Guus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Berducedo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2017

I did it

30 April 2017

Camino Primitivo, Del Norte en Frances

29 April 2017

vriendschappen

28 April 2017

dag 8 en 9 Lekker relaxt zo

26 April 2017

dag 6 en 7 : Oordeel nooit!
Elles

I am a Pilgrim

Actief sinds 21 April 2017
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 8389

Voorgaande reizen:

21 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: