Dag 2: van San Juan de Villapañada naar Salas - Reisverslag uit Salas, Spanje van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu Dag 2: van San Juan de Villapañada naar Salas - Reisverslag uit Salas, Spanje van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu

Dag 2: van San Juan de Villapañada naar Salas

Door: Elles

Blijf op de hoogte en volg Elles

21 April 2017 | Spanje, Salas

Ja, de wijn viel dus slecht. Slecht geslapen door de kou en harde bed en eindelijk in slaap is het alweer ochtend. Iedereen stond klaar voor vertrek en ik werd net wakker. De professionele oordopjes van Erik werken écht perfect. Ik hoor ergens in de verte gesnurk en dat is dus te handelen. Ik heb dit keer ook zo'n geweldig lapje om voor mijn ogen te doen. Dat maakt dat ik tussen alle anderen toch heerlijk in mijn eigen ruimte ben. En ik heb geen last van iedereen die in het donker al zijn tas aan het inpakken is met zaklantaarns op hun hoofd! Heel fijn. Dus een late start. Tja... en nu moest ik dus dezelfde weg terug voordat ik weer op de camino uitkwam. Toch maar een internet bundel want ik kan op de Primitivo niet zonder de kaarten. Moet toch beetje zien welke richting ik uit moest. En weer heeft mijn lieve Erik dit even voor mij geregeld. Dus ik zit op de goede weg. Dacht: ik heb toch gratis bellen, laat ik mijn moeder even bellen. Al beppent ga ik weer de verkeerde weg in. Toettoet! Die Spanjaarden zijn zo lief en zo behulpzaam: ze hebben mij al meerdere malen weer op de goede weg gezet. Scheelt toch in de extra kilometers die ik maak. En dat terwijl ik vandaag wel voorbereid ben en mijn route gelezen heb en mijn etappe voor de dag in mijn geweldige camino app heb ingesteld. Ben ik dan toch eigenwijs? ;) ach ja... dat zal ik mijn hele leven wel blijven Haha. De wijn valt zwaar. Benen voelen zwaar en heb eerst al die glazen uit het lijf te zweten. Dat lukt best, want het is berg op en berg af.... eindelijk na 12 km lopen kom ik een eerste eetgelegenheid tegen en snak naar koffie. Doe er maar gelijk 2 zeg ik tegen haar. Heb de nodige brandstof nodig.... de Canadees die ik gisteren had ontmoet zit er ook en die heeft de Primitivo al vaker gelopen. Hij gaf mij een aantal zeer goede tips. Waaronder: vandaag stoppen in Sales en morgen een korte etappe van 7 km naar Bodenaya. Dat schijnt een zeer speciale en prachtige plek te zijn. Dit keer luister ik zo waar en volg zijn advies op. Morgen maar 7 km. Maar ja wel met een stijging van 200 meter hoogte naar 450meter hoogte in 2 km. Ik zal dan uitkomen in een geïsoleerd gehucht. Het gehucht is van belang op de camino doordat een liefhebber (David, hij is niet de David, de Engel van de vorige Camino...) van de jacobusroute hier een bijzondere Albergue begonnen is. Iedereen van gisterenavond gaat daar vandaag heen, maar ik heb niet zoveel zin in weer dezelfde mensen en dezelfde verhalen. Al zal ik Bets en Adrie wel missen, de 2 lieve "oudjes" uit Nederland. Was gisteren heel gezellig met haar. Super lief mensje. Misschien kom ik ze nog tegen. Al denk ik het niet. Want zij knalt ook lekker over de camino heen. Doet ook ieder jaar wel 2 marathons ergens in het buitenland. Respect!
Dat ik eigenwijs ben blijkt wel want ik zit nu buiten op het terras in het stadje en wat staat er voor mijn neus? Jawel: een wijntje! :) maarja morgen hoef ik niet zo veel en heb alle tijd om daar te komen... en aangezien ze een feest van harmonie hier op het plein hebben,precies voor de Albergue, zal er van slapen wel niet zoveel komen. En dat begint, in tegenstelling tot bij ons in Nederland, hier om 22 uur. Nu dus... het is een gezellige drukte! Maar ga zo toch lekker proberen te slapen. Hopelijk werken die goede oordoppen! De route was mooi vandaag. Door de bergen. Door het bos. Het voelde als een lange dag. Ja... gisteren was beetje veel en dat voelde ik echt wel vandaag. Was zo blij dat ik er was.
Het is een nieuwe Albergue. Heerlijk! Alles lekker schoon en fris. Ik houd er van. Op naar morgen en de dag erna, zondag mag ik omhoog naar 700 meter in een afstand van 6 km. Lekker stijl dus. Goh! Wat zal ik lekker strak in mijn lichaam straks weer thuis komen :)

-----
Yes, the wine fell so bad bad slept through the cold and hard bed and finally asleep it's already morning everyone was ready to go and I was just woke up the professional earphones by Erik really works perfectly I hear snore so that's somewhere in the distance I have to act this time also such a great steak to for my eyes to do That makes me between all others still delicious in my own space am And I don't bother anyone in the dark all his bag packing with flashlights on their heads! Very nice So a late start Well and now I had to so the same way back before I turn on the camino came out Yet but an internet bundle because I can on the Primitivo not without the cards. Have to see what direction I had to and from my dear Erik this here for me so I'm on the right track thought: I have free calls, I let my mother call All beppent I go again the wrong way in Taka! That Spaniards are so sweet and so helpful: they have made me put on the right track again on several occasions Saves in the extra mileage that I make And that while I'm prepared today and have read my route and my stage for the day in my wonderful camino app have set Am I still cocky? Oh well I will my whole life that;) but Haha the wine falls heavy Legs feel heavy and have first all that glass from the body to sweat. That works best, because it is mountain and mountain finally after 12 km walk I come a first eating establishment against long for tea and Do there but equal 2 I tell her Have the necessary fuel the Canadian who I had met yesterday is there too and that has the Primitivo already walked more often he gave me some very good tips Including stop in Sales today and tomorrow: a short stage of 7 km to Bodenaya That seems to be a very special and beautiful place to be this time I listen so true and follow his advice on Tomorrow but 7 km but yes do with an increase of 200 meters to 450meter height in 2 km I will then come out in an isolated hamlet. The hamlet is of interest on the camino because a lover (David, he's not the David, the Angel of the previous Camino) of jacobus route here a special Albergue started last night Everyone is going there today, but I don't have that much meaning in again the same people and the same stories All I will miss, the Bets and Adrie have 2 dear "oldies" from Netherlands Was very cozy with her Super Sweet person Maybe I come they still against all I think it is not Because they also pops the Nice camino back every year Does have 2 marathons somewhere abroad. Respect! That I'm opinionated shows because I now sits outside on the terrace in the town and what does it say for my nose? Yes, a glass of wine! maarja tomorrow:) I don't need so much and have all the time to get there and given them a feast of harmony here in the square, exactly in front of the Albergue, there will be not so much and that of sleep begins, unlike us in Netherlands, here at 22 hours Now so it's a hustle and bustle! But so would try to sleep Hopefully works that good earplugs! The route was beautiful today through the mountains through the forest it felt like a long day Yes yesterday was bit much and that I felt really well today Was so happy that I was there. It is a new Albergue delicious! All nice and clean and fresh I love On to tomorrow and then, Sunday may I up to 700 metres in a distance of 6 km Fine style so Gosh! What will I blowing your nose in my body soon:) at home again

  • 21 April 2017 - 23:28

    Wendy:

    Oooh wat geniet ik van jou verhalen!!! You go girl!! Afzien, genieten en tot jezelf komen!? Buen Camino lieve Elles en Enjoy! Dikke knuffel uit NL!!

  • 22 April 2017 - 10:02

    Tilly Hendriks:

    Leuk hoor om je verslagen te lezen. Vooral genieten hoor! Een klein beetje jaloers ben ik ben wel, jij weet wel waarom. Liefs en veel wandelplezier wens ik je toe.

  • 22 April 2017 - 14:07

    Ineke:

    Én is het Bodenaya geworden?! Is wel heel apart hoor, ken je t muzieknummer conquestador nog? Instrumentaal, met die roeiers in n oud houten schip, zo'n mee neurie deuntje?! Daar werden we smorgens mee gewekt!! Heel leuke herberg!! Ultreia y Buen Camino !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2017

I did it

30 April 2017

Camino Primitivo, Del Norte en Frances

29 April 2017

vriendschappen

28 April 2017

dag 8 en 9 Lekker relaxt zo

26 April 2017

dag 6 en 7 : Oordeel nooit!
Elles

I am a Pilgrim

Actief sinds 21 April 2017
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 8390

Voorgaande reizen:

21 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: