Van Oviedo naar SAN Juan de Villapañada - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu Van Oviedo naar SAN Juan de Villapañada - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu

Van Oviedo naar SAN Juan de Villapañada

Door: Ellès

Blijf op de hoogte en volg Elles

20 April 2017 | Spanje, Oviedo

Na een dag hangen in Oviedo was het vandaag dan zo ver... spannend! Een nieuwe Camino! Ik had in de Albergue 2 Nederlandse mensen ontmoet. Al in de 70 en ook zij gaan 1 van de zwaarste Camino doen. Ik werd rond 7 uur wakker. Klaar maken en vertrekken maar. Voordat ik de stad uit ging eerst nog even een koffie en een ontbijt. Lees een croissant met jam, want echt stevig eten doen ze hier niet in de ochtend. Daar kwamen al veel pelgrims voorbij. Iedereen ging zo'n beetje dezelfde etappe doen dus we zouden elkaar vast wel weer treffen vandaag. En dat was ook zo. Bij de eerste koffie stop, na 2 uur lopen ofzo... kwam ik daar de 2 'oudjes' weer tegen. Ze stonden klaar om weer verder te gaan. Dus ik zeg: hallo. Oh daar heb je haar weer zegt hij. Ja... zeg ik daar is ze weer. Verbaasd kijkt hij me aan, ja zeg ik, ik versta ook Nederlands. Dus we moesten lachen. Hij was een beetje nerveus want hij had vorig jaar aan zijn hart geopereerd. Toen ik net lekker zat kwam daar het volgende stel weer aan. Ze zijn geen stel, maar lopen al vanuit Saint Jean Pied de Port samen. Zij uit Frankrijk en hij uit Italië. Even zitten kletsen en toen weer door. Toettoeeeet! Ik dacht: nee hè, zit ik nu weer op de verkeerde route? Want het is een echte primitivo! Maar ik kreeg een handgemaakt geel pijlje, niks aan de hand dus, het is primitief, daar moet ik nog even aan wennen. Zo blijkt op het einde van de dag helemaal. Ik had altijd Mn pap die de dag had voorbereid, ik ben daar niet zo goed in. Lees... ik lees de boeken niet. Meteen afgeleerd einde van die dag, want doordat ik niet lees had ik dat je voor de herberg naar rechts moest op de T-splitsing totaal gemist en dat koste me dus even 12 km extra! Ik moet nog even wennen aan dat je niet in een dorpje of stad uitkomt waar de albergues zijn en je kunt kiezen.. zoals op de Franse route. Ik had besloten niet in Grado te overnachten, maar door te lopen naar San Juan de Villapañada. Omdat ik dan de stijle klim als avondeten heb en niet als ontbijt. Ik doe um liever als m'n spieren lekker warm zijn dan 's morgens nog koud... de gevreesde klim viel me alles mee. Na een uur kon ik de herberg maar niet vinden en moest volgens de pijlen naar rechts. Ik zie een rood geschilderd huisje en denk... huh? Dit had ik toch al gezien? Dit stond onder aan de stijle klim?! En prompt komen de Franse vrouw en Italiaanse man van de andere kant de bocht om... dus ik vraag: waar komen jullie nou vandaan? Zij lopen namelijk echt in slakken tempo dus dat kon echt niet.... ja, uit het dorp! We doen de stijle berg nog even en slapen in de herberg in san Juan de huppeldepup. Die ogen van mij... nee, dit kon niet waar zijn... ik stond gewoon weer onder aan die stijle berg en mocht hem dus gewoon nog een keer doen! Nu! Ik zeg nooit meer dat iets wel meevalt want dan geeft Jacobus je hem gewoon nog een keer. Dus ik had even 12 km te veel gelopen. Up, terug, en nog een keer up. Nou ja... ik voel me goed dus maar niet zeuren, maar in mijn mind ging ik er mooi mee aan de haal. Nee hè gewoon 2x die berg. Geloof dat ik dat wel 100 x gezegd heb. paulo, de Italiaan moest erg om me lachen en ik moest vooral niet zeuren want ik vlieg de camino over .... we hebben een hele gezellige avond gehad met elkaar en heerlijk aan de wijn gezeten... daar zal ik morgen wel spijt van krijgen. Hopelijk slaap ik er lekker op....
--------
After a day hang out in Oviedo today than so far was exciting! A new Camino! I had in the Albergue 2 Dutch people meet already in the 70 and they too go 1 of the toughest Camino do I was around 7 am wake up ready and leave but before I went out of town first found a coffee and a breakfast Read a croissant with jam, because really hearty food they do not here in the morning it was visited by many pilgrims all over everyone went pretty much the same stage do so we would meet together today and that was the case at the first coffee break, after 2 hours of walking or something I came there the 2 ' old farts ' again they stood ready to continue so I say: Hello. Oh there you have her again he says Yes I say there she is again Surprised he looks me, yes I say, I understand Dutch so we had to laugh He also was a little nervous because he had last year to his heart surgery When I was there the next couple came back on they are not set but run from Saint Jean Pied de Port together They from France and he from Italy sit here chatting and then again by Toettoeeeet! I thought: no, I am now back on the wrong route? Because it is a real primitivo! But I got a handmade yellow pijlje, no problem so, it's primitive, there I must get used to it as it turns out at the end of the day at all. I had always Mn pap that the day had prepared, I am not so good at Read I read the books not immediately unlearned end of that day, because I had because I didn't read that you had to for the Inn to the right at the t-junction total missed and that cost me so here is 12 km extra! I still need to get used to that you are not in a village or town where the guesthouses are and you can choose like on the French route I had decided not to stay in Grado, but by walking to San Juan de Villapañada because then I have the steep climb and dinner and not for breakfast I do um rather like my muscles warm than cold yet in the morning the dreaded climb me everything with it. After an hour I could find and had to the Inn but not according to the right-pointing arrows I see a red painted cottage and think huh? I had already seen this? This was at the bottom of the steep climb?! And prompt the French woman and Italian man from the other side the bend to so I ask: where do you come from? They run really in snails pace so that really couldn't Yes, from the village! We do the steep mountain and sleep in the Inn in san Juan the handyman That eyes of me no, this could not be true. I was just at the bottom of that steep mountain and didn't like him so just do it again! Right away! I never say that something is bad because then it gives James again so I just had to much walked 12 km Up, back, and once up well so I feel good but do not complain, but in my mind I went there nice to the get No eh just 2 x that mountain believe I though 100 x have said paulo , the Italian had to mind to me laughing and I had especially do not complain because I fly the camino about we have a great evening with each other and delicious to the wine sat there I will regret it tomorrow Hopefully I sleep there--------

  • 21 April 2017 - 22:06

    Ans :

    Hoi, al ken ik je niet, ik ga je volgen. 2 jaar gelden ook gelopen....leuk je verslag te lezen.
    Dit jaar zit het er even niet in. Ultrea en Buen Camino.
    Groetzzzz answeeraandewandel.waarbenje.nu

  • 21 April 2017 - 22:57

    Elles :

    Leuk Ans!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Oviedo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2017

I did it

30 April 2017

Camino Primitivo, Del Norte en Frances

29 April 2017

vriendschappen

28 April 2017

dag 8 en 9 Lekker relaxt zo

26 April 2017

dag 6 en 7 : Oordeel nooit!
Elles

I am a Pilgrim

Actief sinds 21 April 2017
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 8388

Voorgaande reizen:

21 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: