dag 8 en 9 Lekker relaxt zo - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu dag 8 en 9 Lekker relaxt zo - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu

dag 8 en 9 Lekker relaxt zo

Blijf op de hoogte en volg Elles

28 April 2017 | Spanje, Palas de Rey

Ach... de volledige camino is al beetje gedaan nadat ik de beslissing heb genomen uit de bergen te gaan. Gisteren aangekomen in een heerlijke Albergue. Private one. Dus dan moet je niet na 1 overnachting weg. Dus vandaag lekker gebleven. Even de was gedaan en 10 km in de omgeving gelopen om de beentjes toch in beweging te houden. Geklets met de plaatselijke bevolking hier. Van oma moest ik binnen komen en gezellig even bij haar zitten. Ze pakte me steeds vast en kletste de oren van mijn hoofd. Ze leerde me Galego's! Dat is de taal die ze hier spreken in het noorden van Spanje. Te lief. Ik mocht maar niet verder van haar. Uiteindelijk heb ik mij toch los kunnen wurmen en ging weer verder. Iedereen sprak me aan want ik ging de verkeerde kant op, Santiago is de andere kant op. En als ik dan vertelde dat ik een dagje zomaar aan het wandelen was keken ze me stom verbaasd aan.. Ze denken vast, die meid is gek! Ja... dat ben ik ook wel. Haha! Ik kan het nog lekker rustig aan doen. Nog 75 km en dan kom ik aan in Santiago. Ongeveer 3 dagen. Omdat ik geen zin heb om dagen in het circus van Santiago te zijn en de aankomst voor mij anders voelt geniet ik om beetje in de kleine dorpjes te blijven. En dat is een hele beleving kan ik jullie vertellen. Hier leer je weer wat liefde is. Wat eenvoud is en hoe gelukkig je kunt zijn zonder alle luxe die wij in Nederland kennen. Hier staan de wijfies de was te doen met de hand in een publieke was'bak'. Ja het leven in zijn eenvoud is prachtig.

  • 28 April 2017 - 18:01

    Marike:

    Ha Elles,
    En dat bedoelen ze nu met rust en echte aandacht, dat is leven zonder al te veel ruis en leven in het moment!
    Alle liefs van Marike

  • 28 April 2017 - 18:06

    Jacqueline:

    Dag lieverd,

    Ik begrijp hieruit dat jij voortaan weer gezellig handwasjes gaat doen? :-)
    Fijn dat je zo geniet. Zet 'm op hè mop. Dikke kus! X

  • 28 April 2017 - 18:24

    Ellès :

    Precies Marike, dit is wat ze bedoelen, en wat een geluk dat ik dit mag ervaren. Ik ben een ervaring rijker en echt leven in het moment.
    Uhhhhh Jacq.... dat denk ik niet hoor. Ik ben en blijf toch ook een luxe poes en een wasmachine is echt wel heel fijn... maar het is wel heel bijzonder om het geluk vanuit het hart bij deze mensen te zien. Daar kan ik heel veel van leren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palas de Rey

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2017

I did it

30 April 2017

Camino Primitivo, Del Norte en Frances

29 April 2017

vriendschappen

28 April 2017

dag 8 en 9 Lekker relaxt zo

26 April 2017

dag 6 en 7 : Oordeel nooit!
Elles

I am a Pilgrim

Actief sinds 21 April 2017
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 8360

Voorgaande reizen:

21 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: