Fogo - Reisverslag uit São Filipe, Kaap Verdië van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu Fogo - Reisverslag uit São Filipe, Kaap Verdië van Elles Verhaar - WaarBenJij.nu

Fogo

Blijf op de hoogte en volg Elles

01 Januari 1970 | Kaap Verdië, São Filipe

Via Sâo Vicente en Santiago....

Uiteraard! Toen we samen deze reis aan het plannen waren wilde ik naar Santiago. Nu is het hier zo dat je niet zomaar even naar alle eilandjes kan dus het was even puzzelen voor ons. Eerst maar even zoeken door welke eilanden we ons aangesproken voelde... we hebben er 3 uitgekozen. Santiago dus, Fogo en Sâo Vicente.
We zijn nu op Fogo aangekomen met het "boedeltje"... maar dan een ATR 72-500 Spannend! Gisterenavond zijn we dus gelijk doorgevlogen naar Santiago en vanmorgen vroeg naar Fogo gevlogen. Even hop de lucht in en hop weer naar de grond. En nu zitten we aan net strand dat zwart ziet van de Lava. Want Fogo is een Vulkanisch eiland. Magisch kan ik je vertellen.... en bijzondere beleving met onze witte voetjes in het zwarte strand....

We hebben een heerlijk hotel voor de aankomende 3 dagen.

Leuke vind ik dat we zelf deze reis hebben samengesteld. Van vluchten tot de leuke lokale hotels om de bevolking hier te helpen ipv dat we met onze billen in een luxe resort gaan zitten waar de mensen hard moeten werken, maar er weinig voor betaald krijgen. We hadden ons er even in verdiept. En dan de blijdschap van deze mensen. Ik ben in mijn hart geraakt en dat al op de 2e dag. De cultuur is oprecht vriendelijk.

En dan het mannelijk schoon..... mijn god.... goddelijke lichamen... poeh. En de vrouwen zijn ook prachtig, vraag maar aan Erik